Zapisując projekt prowadzonej przez nas korporacji czy przedsięwzięcia powinniśmy odpowiedzieć na parę zasadniczych pytań. Czy wiem po co chce sfinalizować ten oczywiście pomysł, czy mam dobre kwalifikacje do tego, czy mam na tyle niemało argumentów by namówić komisję ażeby to oczywiście mi dała dotację. Gdy na te pytania odpowiemy twierdząco czas na zapisane projektu. Podczas formułowania go wypada pamiętać o uzasadnieniu projektu tym samym jest to zdefiniowanie problemu jaki pragniemy owym przedsięwzięciem zmniejszyć lub ewentualnie na wskroś zlikwidować (np.: zakładamy jednostkę, w której zaangażujemy kilka osób i dzięki temu zmniejszamy bezrobocie w naszym regionie). W opisie projektu powinniśmy wskazać gdzie pragniemy wydać finanse z dotacji (lokalizacja), na co je przeznaczymy (oprzyrządowanie, remont itp). Zapraszamy - doradztwo biznesowe Lublin. By pozyskać dotacje w opisie powinny się odnaleźć analizy marketingowe. Możesz je zrobić sam czy też zlecić jednostce gospodarczej (co wiąże się z kosztami). Analiza, którą przeprowadzisz ma wykazać, że Twój projekt jest innowacyjny, kompleksowy i może dojść do skutku nawet z baraku dofinansowania. Oprócz zalet projektu napisz też o jego możliwych minusach, choć nie rozpisuj się o tym za dużo.
Ciężko w jednoznaczny sposób rzec co należy zrobić, aby w jakiś sposób przyczynić się do choćby niewielkiej poprawy porządku świata, a mówimy w zasadzie o ekologii. Choć oczywiście nie można powiedzieć, że jeśli nieco się postaramy, nie trafimy na rozwiązania, dzięki którym bez żadnego problemu sprawimy, że planeta, którą zamieszkujemy będzie dużo bardziej przyjazna. Weźmy choćby pod uwagę to, aby możliwie jak najczęściej korzystać z nowoczesnych technologii, które są także przyjazne środowisku. Obecnie kładzie się duży nacisk na to by właśnie różnego rodzaju technologie były bardziej ekologiczne.
Firma powinna być bardzo umiejętnie promowana. W końcu gdyby sytuacja byłaby zgoła odmienna, ogromne koncerny, które kojarzy dosłownie każdy - nawet jakieś dziecko z Afryki, wcale by nie musiały tracić wielkich pieniędzy na reklamę. W przypadku małych firm jest podobnie - tak naprawdę jeśli nie będziemy zwracali należytej uwagi na reklamę, pewnie będziemy tego żałowali! No dobrze, ale w końcu jest kryzys, a więc zapewne ciężko będzie nam pozwolić sobie na duże wydatki.